U bent nu hier: Meldingen en klachten

Klacht over een NVM-makelaar/taxateur

De NVM-makelaar/taxateur doet zijn uiterste best uw opdracht zo goed mogelijk te vervullen en zijn werkzaamheden zo zorgvuldig mogelijk uit te voeren.

Klachten

Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent en er sprake is van een geschil of klacht. U kunt dan gebruik maken van de klachtenprocedure.

In eerste instantie legt u de klacht schriftelijk voor aan de NVM-makelaar / NVM-taxateur. Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen, dan kunt u hieronder de klachtenprocedure downloaden waarin de stappen staan beschreven die u kunt ondernemen. Mocht u vragen hebben over de klachtenprocedure dan kunt u informatie inwinnen bij de NVM.

Meer informatie

Heeft u vragen over de procedure of wilt u weten welke procedure voor u het meest geschikt is? Neem dan contact op met de NVM via servicedesk@nvm.nl.

Als branchevereniging nemen we geen standpunt in en wijzen we u alleen op de mogelijkheden die u als consument heeft.

Vervolgprocedure

In veel gevallen is het mogelijk om in een vervolgprocedure bij de Geschillencommissie Makelaardij of bij de Stichting Tuchtrechtspraak NVM uw geschil of klacht te laten beoordelen. Hieronder leest u de mogelijkheden en wat het verschil is.